Artificial Intelligence houdt zich bezig met het creëren van systemen die taken kunnen volbrengen waarvoor normaal gesproken menselijke intelligentie is vereist. Voor AI wordt onder andere gebruikgemaakt van machine learning (zelflerende) algoritmes, die op basis van grote hoeveelheden data kunnen leren. Daardoor kan een AI-systeem onafhankelijk met bijvoorbeeld nieuwe suggesties, beslissingen of voorspellingen komen. Hoe kunnen bedrijven en andere organisaties AI toepassen in hun werkprocessen, beslissingen en strategie? Wat zijn concrete praktijksituaties waarin AI wordt toegepast? Met deze studie probeert SMS antwoorden te vinden op de deze vragen.

Artificial Intelligence in de Praktijk afgerond

Onderzoeksvraag:

Hoe verandert Kunstmatige Intelligentie (AI) het werk in bedrijven, en wat zijn de implicaties en aanbevelingen voor management?

Looptijd:

Digitaal Symposium & Publicatie 24 november 2020

Onderzoekers:

Marleen Huysman,
Marlous Agterberg,
Lauren Waardenburg
Florence Goes
(allen Vrije Universiteit Amsterdam).

Begeleidingscommissie:

Jules van de Perre (voorzitter),
Guido Heezen (Effectory),
Robin Spierings (KLM),
Anne Megens (AWVN),
Roelof Meijer (SIDN),
Dick Okhuijsen (Transparent),
Nicolaas Weeda (secretaris)
Merijn Zee (BridgeHead).